طبق نگارش نسخه 8.1 و هم چنین بر اساس دستورالعمل دفتر آموزش دبستانی فرم جدید تحت عنوان گزارش پیشرفت تحصیلی و تربیتی( الف) ،در بخش مدارک تحصیلی جایگزین فرم گزارش ارزشیابی کیفی توصیفی و فرم گزارش تربیتی شده است،هم چنین گزارش وضعیت تربیتی تحت عنوان شایستگی های عمومی به گزارش الف اضافه شده است.
لذا توجه به نکات ذیل الزامی است:
- در هر نوبت تحصیلی(دی-خرداد- در صورت نیاز شهریور) یک برگ گزارش عملکرد تحصیلی و تربیتی(گزارش الف) توسط معلم مربوطه ، طبق فایل راهنما که به پیوست ارایه شده است ،تکمیل می شود و جهت درج در سامانه و چاپ کارنامه به دفتر مدرسه تحویل می گردد.
- متصدی برنامه توصیفی صرفاً ستون نتیجه ی هر درس را درسیستم توصیفی درج می نماید،توجه نمایید نیازی به درج توضیحات ستون توصیف عملکرد(نتیجه هدفها و انتظارات هر درس به صورت جداگانه ) در سامانه نیست.
- پس از تکمیل فرم الف توسط معلم گرامی و ثبت نتایج در سیستم ، فرم مربوطه به اطلاع اولیای محترم دانش آموزان می رسد.
- اطلاعاتی که قبلاً در سامانه ثبت شده ،حذف نمی شود و در کارنامه تحصیلی-تربیتی(فرم ب) جایگزین خواهد شد.
- جهت چاپ و در اختیار قرار دادن فرم خام (گزارش الف)به معلمان، به ترتیب از منوی (مدارک تحصیلی-گزارش پیشرفت تحصیلی تربیتی(الف)-انتخاب پایه-انتخاب دانش آموز-چاپ گزارش )اقدام نمایید ، از بخش چاپ فرم های ورود نتایج وارد نشوید .(غیر فعال است.)
- همین روال را می توانید برای نوبت دوم ( خرداد ماه یا شهریور ماه)نیز انجام دهید.
- جهت چاپ کارنامه برای دانش آموز ،به ترتیب از منوی( مدارک تحصیلی-کارنامه تحصیلی تربیتی کیفی توصیفی به تفکیک پایه(ب)-انتخاب پایه - -انتخاب دانش آموز-چاپ کارنامه) اقدام نمایید.
- لازم به ذکر است تنها کارنامه تحصیلی (گزارش ب)در پرونده دانش آموز نگهداری خواهد شد و گزارش (الف )در مدرسه بایگانی می شود.
- گزارش ها ی پیشرفت تحصیلی (برای سال تحصیلی 94-93) که قبل از دستور العمل جدید صادرگردیده فاقد اعتبار می باشد و فقط قالب جدید(گزارش الف و ب) معتبر می باشد.