کاربران محترم
اگر در مشاهده سایت مشکل دارید، پیشنهاد می شود، (به جای IE / Internet Explorer) از مرور گرهای دیگر که در زیر لینک دریافت آنها داده شده، استفاده نمایید.
![]() |
![]() |
![]() |
کاربران محترم
اگر در مشاهده سایت مشکل دارید، پیشنهاد می شود، (به جای IE / Internet Explorer) از مرور گرهای دیگر که در زیر لینک دریافت آنها داده شده، استفاده نمایید.
![]() |
![]() |
![]() |
با توجه به ارسال بخشنامه چگونگی گزارش پیشرفت تحصیلی نوبت دوم و آزمون پایه ششم دوره ی ابتدایی ،نکات ذیل دراسرع وقت به اطلاع مدیران ومعلمان محترم مدارس رسانده شود و نسبت به رعایت موارد زیر اقدام گردد:
*لازم است به منظور بهربرداری بهینه از نسخه های کپی شده ،در تکمیل نمونه برگ های )الف(به صورت دستنویس از خودکار مشکی پر رنگ استفاده شود.
*نمون برگ )الف(بعد از تکمیل )ترجیحا با حضور معلم مربوطه (تحویل اولیا دانش آموز می گردد.اولیا با مطالعه توصیف معلم،از کم و کیف عملکرد تحصیلی –تربیتی فرزند خود آگاه شده و چناچه ضعفی در عملکرد تحصیلی –تربیتی وی مشاهده کنند ،قادر باشند نسبت به انجام فعالیتهای ،مداخله ای ،اصلاحی یا تکمیلی خود به منظور بهبود عملکرد دانش آموز با رهنمودها و توصیه های معلم اقدام نمایند.
*اولیاء پس از اطلاع از نحوه عملکرد فرزند خود ،نسخه اصلی نمون برگ )الف( را با استفاده از خودکار مشکی امضاء می نمایند ودر صورت نیاز یک نسخه ) کپی (آن در اختیار اولیا قرار گیرد .
*، یک نسخه کپی نمون برگ )الف( که به امضاء ولی دانش آموز رسیده پس از امضاء و مهر زنده مدرسه ،صحافی ودر مدرسه نگهداری می شود .
*نسخه اصلی )دست نویس یا تایپی (در پرونده دانش آموز قرار می گیرد.
*نمون برگ )ب(نیز توسط مدرسه وبر اساس مندرجات نمون برگ )الف( تکمیل و پس از تایید آن توسط معلم کلاس ،معاون اجرایی و مدیر مدرسه در پرونده دانش آموز قرار می گیرد.
*تاکید می گردد از آنجا که تکمیل نمون برگ) الف (در نوبت اول در سال تحصیلی جاری ،اختیاری اعلام شده ،لذا از اصرار به تکمیل قسمت توصیف عملکرد در نوبت اول ،جدا خوداری گردیده و تنها به تعیین رتبه )سطح دستیابی(بسنده شود .
*امتحان پایه ششم:
*اوراق امتحانی نوبت دوم آزمون هماهنگ منطقه ای و یا مدرسه ای پایه ششم پس از بررسی و تصحیح معلم،به عنوان یکی از شواهدپیشرفت تحصیلی دانش آموز در پوشه کار قرار می گیرد.
*در نتیجه آزمون پایه ششم ،رتبه غالب به عنوان نظر نهایی و تعیین کننده سطح دستیابی به اهداف آزمون هر درس ،تلقی می گردد.
*مطالعه راهنمای تنظیم گزارش پیشرفت تحصیلی نوبت اول و نوبت دوم قابل دسترس در سایت دفتر آموزش دبستانی به نشانی http://dabestani.medu.ir برای مدیران ومعلمان تاکید می گردد.
دانش آموزان دوره ابتدایی که در خرداد ماه سطح دست یابی نیاز به آموزش و تلاش بیشتر در کارنامه خرداد آنها درج می شود ، نیاز به افزایش طول دوره تحصیلی را دارند؛ این قبیل دانش آموزان فرصت دارند تا15شهریورسطح دستیابی خود را تغییر دهند .
ضمن اینکه بر اساس مصوبه جدید شورای عالی آموزش و پرورش در صورتی که دانش آموزی در دو درس فارسی و ریاضی به صورت همزمان تا 15 شهریور ماه نتواند یکی از سطوح خیلی خوب، خوب و یا قابل قبول را کسب کند، در آن سال، نیاز به افزایش طول دوره تحصیل به قدر یک سال تحصیلی دیگر را دارد ؛به عبارتی این گروه از دانش آموزان تکرار پایه خواهند داشت ؛این وضعیت چنانچه بیش از دو درس در سایر دروس باشد با نظر شورای مدرسه تعیین تکلیف خواهند شد .
البته هم اکنون با نگارش نسخه 8.5 امکان مردودی با این شرایط در سامانه توصیفی تعریف نشده است که البته در حال اصلاح می باشد.
(در حال حاضر با داشتن دو نتیجه نیاز به تلاش دانش آموز طبق تبصره در نرم افزار توصیفی قبول می شود.)